Friday Devblog 4

Most 18-án is jött egy Friday Devblog cikk. Már megszokott módon pénteken Newman kiad egy-egy cikket Devblogként. Miről szól? Próbált röviden írni, de nem jött össze neki.

Nincs több komment

Az oldalon (nem itt, hanem a playrust.com oldalon) megszüntették a kommentelési lehetőséget, mert sok a spam. Mondjuk azt nem értem miért nem csak simán beraktak valami biztonsági intézkedést ezekre, de ez a döntésük. Lehet nem ez az igazi indok, de nem az én dolgom ezt megítélni. A lényeg, hogy nincs kommentelés és valószínűleg nem is lesz.

Hálózat újraírás

Aki régebb óta játszik az biztosan tudja, hogy a uLink-et használják. Szeretik, mert nagyon jól használható. Voltak vele gondok. Elsősorban decemberben szinte lehetetlenné téve a játkot a hossszű DDoS támadással (támadásokkal). Ez javítva is lett közös munkával, ám a problémák továbbra sem múltak el, mert mindig előjött valami. Ami pedig a jogi részt illeti kaptak egy figyelmeztetést is, miszerint az EULA szerint nem publikálhatnak olyan hibát, ami nincs javítva. Felhívta a CEO a figyelmet arra, hogy amennyiben újra megtörténik visszavonják a jogaikat a uLink használatához.

Nem sokkal később kaptak egy levelet, amiben egy éves supportot próbáltak rájuk húzni, ami 25x annyiba kerül, mint amit fizettek alapból. A másik lehetőségük, ha egy évre megveszik a teljes forráskódra vonatkozó jogokat, ez meg 50x annyiba került volna. Ekkor felmerült, hogy akkor miért fizetnek most? Végül úgy döntöttek, hogy a támogatást kifizetik, mert hát amúgy is annyit segítettek az ünnepek alatt. Egy fejlesztő viszont felhívta a figyelmüket, hogy amíg nincs szerződésük nem fognak segíteni, mert “fontosabbak a cég számára az ezért fizető ügyfelek”.

Ennek hatására úgy döntöttek, hogy megírják a saját hálózatkezelőjüket. Ne értse persze senki félre Newman-éket. Sok más oka is van amiért így döntöttek. Emlékszem decemberben már többször előkerült a téma, pedig akkor még ezek nem nagyon voltak előtérben. A jó hír, hogy az új implementáció közel kész és tesztelhető. Tehát ezzel a hosszú bejegyzéssel nem egy szándékot akart bejelenteni, hanem az eredményt.

A következő pár hétben erős tesztek mennek majd ennek kapcsán és ha stabil, akkor lecserélik. Itt azért hozzátenném, hogy ezzel az is várható, hogy baromi sok baj lesz vele 🙂 Tudom, mert jómagam is a szakmában dolgozom. Nem egyszerű dolog egy már meglévő dolgot újraírni a semmiből és lecserélni “működés közben”. Szóval szerintem jó 2 hét lesz, mire ez bekerül és utána is lesz egy 2-3 hetes problémás időszak. Persze az csak jó, ha nem így lesz 🙂

Mi történt még a héten?

Dan csinált pár hordót

Dan csinált pár hordót

Tom csinált egy kalapácsot

Tom csinált egy kalapácsot

Gooseman elkészült egy szerintem baromi jó medvével

Gooseman elkészült egy szerintem baromi jó medvével

... és csinált hozzá egy szarvast is :)

… és csinált hozzá egy szarvast is 🙂

Mikor lesz legközelebb frissítés?

Valamikor a következő 2-3 hétben meg fog jelenni egy új ág Steam-en. Egy új és egy régi Rust. A közösség ketté fog szakadni. Egy új és egy régi Rust-ot használókra. Amikor már minden hiba kiderült az új rendszerben (legalábbis a többsége) illetve már nincs akki használja a régit, akkor ugye megint egy közösség lesz. A régi ág valószínűleg akkor is megmarad, de nem az lesz a fő vonulat.

Balazs Nadasdi

Developer, Project Manager, Blogger, Dad... or sometihng like these

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

%d bloggers like this: