Friday Devblog 3

Tartozom nektek immáron két cikk fordításával vagy legalábbis valami aszerűvel. Először is álljon akkor itt a múlt heti (vagy előtti): Április 11. Friday Devblog 3

Newman lévén mostanában nam tudtak frissítéssel szolgálni, elkezdte a blogot, mint devblog üzemeltetni. Ez szerintem egy nagyon jó dolog. Legalábbis én örülök. Lehet, hogy nem látjuk még azt, amit csinálnak, de láthatjuk, hogy mit fogunk látni, ha majd egyszer jön frissítés 🙂

Humble Store

A játék immáron nem csak Steam-en vehető meg, hanem a HumbleBundle által üzemeltetett online boltban is. Persze aki itt veszi meg az is megkapja hozzá a Steam kulcsot, tehát nem kell félni, hogy kiesik valaki is emiatt később a frissítésekből. Nem kerül kevesebbe, se többe. Az egyetlen különbség, hogy amit a Humble Store-ban vesznek az emberek annak 10%-a támogatásként megy szervezetekhez. Ha jól tudom, akkor el lehet dönteni, hogy hova menjen, de a Store részét még nem használtam soha. A Bundle-k szinte mind megvan, de az picit más.

Eszközszerkesztő

Kapott egy kisebb frissítést az eszközszerkesztő is. Nem sokat, de ez nem is lényeges. Egy kisebb bemutatót adott nekünk, ami nem más, mint a Camp Fire (tábortűz, tudod az a kis farakás, amihez 5 fa kell és tudsz benne csirkehúst sütni). Szóval hogyan is működik a rendszer?

Először is megnyithatjuk szépen a Camp Fire oldalát. Ezek után a bal oldalon láthatóak a modulok. Minden eszköznél ezek a modulok ki- és bekapcsolhatóak.

Modulok

A World Model azért felel, hogy amikor eldobod a világba (jobbgomb, majd drop), akkor hogyan néz ki. Kinézhet máshogyan is, mint ahogyan egyébként. Lehet például egy zsák.

A Container megmondja, hogy ez az elem tartalmazhat-e más elemeket és limitálható, hogy milyen elemeket lehet belerakni.

Következő a sorban a Crafting, ahol a tervrajzot lehet megadni. Tulajdonképpen itt tudod megadni, hogy mi kell az elkészítéséhez.

A Deployable csak annyit jelent, hogy az elem elhelyezhető-e (eldobás nem elhelyezésnek minősül, csak kultúráltan). Mondjuk egy Revolver nem helyezhető el (pedig én minden lefekvéskor megtörölgetném és kiakasztanám a falra), de mondjuk egy hálózsák igen.

Az utolsó modul a Oven ami a hőmérsékletet adja meg.

Van még egy halom modul, de ezekről nem beszélt Newman. Majd lehet írok róluk, mert már úgy is ki akartam próbálni a szerkesztőt 🙂

Események

A másik nagy block a modulok akatt az események. Ide lehet felsorolni, hogy miként lehet használni az eszközt. Egy tűbortűzről lévén szó, be lehet gyújtani, el lehet oltani és ki lehet nyitni (fúúúú ez nagyon hülyén hangzik, de így van). Minden eseménynek lehetnek előfeltételei és következményei. Ha például ég a tűz, akkor következő aktiválásra nem lehet már meggyújtani, viszont el lehet oltani.

Hogyan néz ki az eseménylista a játékban? Így:

Tábortűz események

Nah így működik a tábortűz. És hogyan lehet benne sütni? A legjobb, ha megnézed magad 🙂 Itt a nyers csirkehús sütés eseménye. Jól létható, hogy akkor történik ez az esemény, ha a hőmérséklet 150 és 250 fok közé esik. Ez a tábortűz esetében 200-ra lett beállítva így a tábortűznél megsül a hús. Beállítás alapján másodpercenként 5 egységet változik és a célszám a 100. Ez alapján 20 másodperc alatt sül meg a hús, ha 150 és 250 fok között tartjuk. Végül, ha eléri a célszámot, akkor lecserélődik az elem egy másikra, ami jelen esetben a már firssen sült husi.

Mi történt még ezen kívül?

Dan befejezte a medvecsapda modelljét és Alex megcsinálta hozzá az animációt.

Bear Trap

Alex és Tom elkezdte vizsgálni a testreszabható karaktermodellt.

Tom befejezte a munkálatokat az új kövön.

Új kő

Andre próbálkozik. Próbálják lecserélni a sima kinézünk a karakterünk 1 pixeljéből logikát egy tényleges karakternézetre.

Nézetváltás

Ennyi?

Igen. Sűrű elnézést kért, mert hát ő is tudja, hogy mindenki update-re vár, de ez nem mindig jöhet össze. Igyekszem még ma (hétfőn) betolni a másik cikket is, mert bár ott se nagyon van update, de érdekes dolgok vannak benne, mint például a várható nagy… Mondom nagy frissítésről.

Balazs Nadasdi

Developer, Project Manager, Blogger, Dad... or sometihng like these

2 Responses

  1. Player says:

    Devblog 4? 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

%d bloggers like this: